Tänään kaupunginvaltuustossa läntinen raitiotiesuunnitelma nujittiin läpi. Sentään Thomas Wallgrenin (SDP) toivomusponsi hyväksyttiin. Ponnen mukaan "hyväksyessään Länsi-Helsingin raitioteiden yleisssuunnitelman valtuusto edellyttää raitiotien jatkosuunnittelussa selvitettävän mahdollisuudet raitiotien kanssa risteävien ekologisten käytävien eli viheryhteyksien turvaamiseksi Haagassa ja lähialueilla".
Riistavuoresta Mia Haglund (Vas.) esitti ponnen, jonka "Länsi-Helsingin raitioteiden yleissuunnitelman hyväksyessään valtuusto edellyttää, että kaupunki selvittää mahdollisuuden jatkosuunnittelussa huomioida raitioteiden ympäristön metsäisten alueiden ja ekologisten yhteyksien turvaamisen, kuten Riistavuorenpuiston metsäinen alue Etelä-Haagan liikenneympyrästä pohjoiseen radan ja Vihdintien risteykseen." Pontta ei otettu edes käsittelyyn. Samansisältöiset ponnet - joille myös pantiin palttua - esittivät myös Mika Ebeling (KD): "Hyväksyessään Länsi-Helsingin raitioteiden yleissuunnitelman kaupunginvaltuusto edellyttää, että selvitetään mahdollisuudet säilyttää Riistavuoren puisto metsäisenä ulkoilualueena. Riistavuoren puiston säilyttäminen on perusteltua virkistys- ja luontoarvojen sekä liikuntamahdollisuuksien näkökulmasta, jotta Haagan alue säilyy vetovoimaisena." ja Björn Månsson (SFP): "Stadsfullmäktige förutsätter vid godkännandet av planen att man i den fortsatta planeringen utreder om det är möjligt att skona den för områdets invånare viktiga Djurbergsparken från ett massivt byggande."
Vihreiltä ei tullut ainoatakaan pontta luontoarvoihin liittyen. Olen aiemmin jo korjannut Vihreitä Kokoomuksen puisto-osastoksi väittäviä, että kyse on ratikkaosastosta, ja niin kivoja kuin ratikat ovatkin, kääntyisi Linkolan Pena haudassaan.
Comments
Post a Comment